Ата-аналарға арналған кеңес «Балалардың үйде мерекесін қалай ұйымдастыруға болады»
Ересектер мерекесіз өмір сүргісі келмейді, тіпті одан да көп балалар. Олар алған қуаныш оларда мәңгі қалады, мерекелер туралы естеліктер оларды өмірдің қиын сәттерінде жылытады, өмірдің қуанышты сезімі оларды адамдарға мейірімді, жомарт, жауапты етеді.
Ең қымбаты – отбасылық мерекелер, оларға балалардың қатысуы отбасылық дәстүрге айналуы керек. Сіз отбасыңызбен жиналып, мерекелік жоспарды талқылай аласыз. Бұл мәселелерді үлкендермен тең дәрежеде шешу бала үшін үлкен қуаныш болмақ. Ал отбасылық кеңесті жинап, бірін-бірі тыңдау әдеті болашақ отбасылық өмірде пайдалы болады.Дегенмен, толық бақыт үшін балаларға құрдастар керек, ал ата-аналар кристалды ваза немесе қымбат кілем үшін қорықпай, өз балаларының достарын өз үйінде қарсы алатын көрегендікпен әрекет етеді. Балаға арналған мерекені ұйымдастыру үшін сізге қажет: пәтерді безендіру, қонақтарға арналған шағын сыйлықтар немесе марапаттар үшін кем дегенде бірнеше сыйлықтар туралы қамқорлық жасау, сүйікті балалар тәттілерін дайындау.Мерекеде қуыршақ театрын, балалар концертін немесе спорттық жарыстарды ұйымдастыру жақсы.
Балалар әндері бойынша үздік сарапшы байқауын өткізуге болады. Төменде балалармен кеште ойнауға болатын ойындардың мысалдары берілген:№1 ойын «Қарама» Бұл күлкілі ойынды көзді жұмып ойнау керек, сонда күлуге кепілдік беріледі. Барлығына парақтар мен қарындаштарды таратыңыз. Ойыншылардың бірі өзі көрген заттың атын атайды, ал басқалары көздерін жұмып, бұл затты қағазда бейнелеуге тырысады. Тағы да барлығы көздерін жұмып, бейнеленген нысанға қалағандарын салады. Олар жалығып, отырықшы ойынды белсенді ойынға ауыстыратын уақыт келгенше ойнайды.№ 2 «зиянды құйрық»ойыныОйынға қатысушылар Локомотив тізбегімен тізіліп, тұрған адамның алдында белінен ұстап, тату-тәтті отырады. Жүргізуші осы сәттен бастап олар бір үлкен құрт екенін айтады. Ол олардан құрттың әртүрлі әрекеттерді қалай орындайтынын көрсетуді сұрайды: ұйықтау, ояну, созылу, жуу, таңертеңгілік жаттығулар жасау, таңғы ас ішу, серуендеу, билеу және т.б. ойыншылардың міндеті — жүргізушінің нұсқауларын мүмкіндігінше үйлесімді орындау. Бір ғана нюанс бар: құрттың «құйрығы» (бағандағы соңғы адам) үнемі зиянды және құртқа кедергі келтіреді. Әдетте, ең кішкентай бала құйрыққа айналады, бірақ кім біледі — кенеттен әжесі де керемет құйрық жасайды?Ойын №3. «Жақсы» Қатысушылар саны шектелмейді.Әр адамға 1-2 қорап сіріңке беріледі. Белгіленген уақыт ішінде (қонақтардың өнеріне байланысты 1-2, ең көбі 3 минут) ең жоғары ұңғыманы салған адам жеңімпаз болып табылады. №4 ойын «Жаңалықтар»Әрбір қатысушыға алдын ала дайындалған сөздер жинағы бар карталар беріледі (3-4). Әрбір қатысушы осы сөздерді пайдаланып жаңалықтарды айтуы керек. Мысалы:• Солтүстік, гиппопотам, дауыл• Астана, шоколад, дала, қайың• Ғарыш, қайық, аю, бөшке № 5 ойын «артқы жағында не жазылғанын тап»Әр қонақтың артына жануардың немесе заттың аты жазылған парақ бекітіледі. Қонақтар басқа қонақтардың артындағы жазуларды оқи алады, бірақ оларда жоқ. Кешке қонақтар сұрақтардың көмегімен олардың артында не жазылғанын білуі керек. Сұрақтарға тек «иә» және «жоқ»деп жауап беруге болады. Кім бірінші білсе, сол жеңімпаз. Өздеріңіз білетіндей, отбасылық жайлы кештер барлық отбасы мүшелерін өте жақындастырады, сондықтан біз сізге осындай оқиғаларды жақсы отбасылық дәстүрге айналдыруды және оларды мүмкіндігінше жиі қайталауды ұсынамыз.
Консультацияны мектепке дейінгі тәрбиешілер дайындаған Клинг Л.Н., Юрьевич А.А., музыка жетекшілері Мазур Н.Н., Коваль Е.А.
Балалардың жас ерекшеліктері – балалық шақтың әртүрлі кезеңдеріне тән психикалық, эмоционалдық және физиологиялық даму заңдылықтары. Бұл ерекшеліктерді білу ата-аналар мен мұғалімдерге баламен дұрыс қарым-қатынас жасауға, оның дамуы мен оқуына қолайлы жағдай жасауға көмектеседі.
Негізгі жас кезеңдері және олардың ерекшеліктері:
Ерте жас (0-3 жас)
Психологиялық ерекшеліктері:
- Сенсорлық және қозғалыс дағдыларын дамыту.
- Ата-анаға жақындықты қалыптастыру.
- Сөйлеуді меңгерудің басталуы.
- Қауіпсіздік пен күтімге деген жоғары қажеттілік.
Ұсыныстар:
- Баламен сөйлесу, сөйлеуді ынталандыру.
- Күнделікті тәртіп пен қауіпсіздік сезімін қамтамасыз етіңіз.
- Айналадағы әлемді зерттеуге мүмкіндік беріңіз.
Мектепке дейінгі жас (3-7 жас)
Психологиялық ерекшеліктері:
- Қиял мен сюжетті ойын дамыту.
- Өзін-өзі тану және алғашқы әлеуметтік дағдыларды қалыптастыру.
- Жоғары эмоционалдық сезімталдық.
Ұсыныстар:
- Оқытудың ойын түрлерін қолдау.
- Мінез-құлық ережелері мен себеп-салдар байланыстарын түсіндіру.
- Ойын тапсырмалары арқылы дербестікті дамыту.
Әрбір жас кезеңінің өзіндік ерекшелігі бар, тәрбиеге деген көзқарас баланың даму ерекшеліктеріне сәйкес болуы керек. Бала үйлесімді дамып, осы әлемде өзін сенімді сезінуі үшін шыдамдылық, қолдау және сүйіспеншілік көрсету маңызды.
Консультацияны педагогикалық психолог П.С.Медведева дайындады.
«Дене белсенділігі және бала денсаулығы» тақырыбында ата-аналармен әңгіме. Дайындаған: тәрбиешілер Клинг Л.Н., Юрьевич А.А.
Мақсаты:: Ата-аналарды дене жаттығуларының түрлерімен және олардың бала дамуына әсерімен таныстыру.
Мектеп жасына дейінгі балалардың дене шынықтыру белсенділігіне деген қажеттілік өте жоғары. Осы кезеңде белсенділікті шектеу баланың психикалық және сөйлеу дамуының кешігуіне әкелуі мүмкін. Дене белсенділігінің әртүрлі түрлерін ынталандыру маңызды: ашық және спорттық ойындар, өмірлік маңызды қозғалыстарды дамытуға арналған жаттығулар (жаяу, жүгіру, жорғалау, өрмелеу, тепе-теңдік жаттығулары). Балалардың қимыл-қозғалысын әр түрлі іс-әрекет түрлерінің динамикалық құрамдас бөлігін арттыру арқылы дамыту керек: дене шынықтыру үзілістерін енгізу, күнделікті сәттерді әртүрлі балалар рифмалары мен қимылдарымен сүйемелдеу, ойын кезіндегі қозғалыс разрядтары, динамикалық үзілістер және т.б. Серуендеу кезінде (таңертең және/немесе кешке) 10-20 минутқа созылатын әртүрлі қарқындылықтағы балалармен ашық ойындарды өткізу қажет. Жаттығулар мен ойындарды таңдағанда олардың күрделілігін ескеру керек, сондай-ақ оларды балалардың мүмкіндіктерімен (жас, физиологиялық) корреляциялау қажет; Жыл мезгілі мен ауа-райын ескеру маңызды. Ата-аналарға балаларымен таңертеңгілік жаттығулар жасау ұсынылады. Өмірдің екінші жылынан бастап таңертеңгі жаттығулар күнделікті процедураға айналуы керек (ең кішісі үшін 10 минут, ортасы үшін 15 минут, үлкен мектеп жасына дейінгі үшін 20 минут). Жаттығуға әр түрлі қозғалыс түрлерін қосу қажет: жүру, жүгіру, орнында және ілгері секіру, би қимылдары, зейін мен ерікті жаттығулар, тепе-теңдік, икемділік, жалпы төзімділік пен күшті дамыту жаттығулары. Аяқтың доғасын нығайтуға және дене қалпын қалыптастыруға арналған жаттығулар туралы ұмытпаңыз. Таңертеңгілік жаттығулар кешені 5-6 жаттығудан тұруы керек. Оларды 5-6 рет қайталау керек. Ата-аналар баласына қимылдарды орындау реті мен әдісін көрсете отырып, жаттығуларды жасағаны дұрыс: аяқтың ұшымен, өкшемен жүру және жүгіру, тізені жоғары көтеру, арқаны алға қарай көтеру және т.б.. Жүгіру, секіру, қозғалыс ырғағын, бағыты мен қарқынын өзгертуге болады.Балалармен өткізілетін ойындар айналадағы өмір ырғақтары мен өз денесінің сезімдерін қабылдауды дамыту үшін өте пайдалы. Бұл процесте эмоционалдық сфера қалыпқа келеді, отбасылық қарым-қатынастар нығайып, қозғалыстардың жалпы дамуына байланысты міндеттер жүзеге асырылады.Сонымен қатар, заманауи психологтар дені сау баланың психикасын қалыптастыру және отбасын тұтастай нығайту үшін отбасылық «салттарды» пайдаланудың маңыздылығы туралы айтады. Бұл «Шеңбердегі ойындар» немесе «еркелету ойындары» болуы мүмкін (Рельстер, рельстер, «Махаббат тізбегі»). Олардың кейбіреулерін демалыс күндері, төсектен жаңа тұрған кезде өткізуге болады. Үйде балалар кештерін ұйымдастыру өте пайдалы. Мұнда сізге ойындар да көмектеседі («Тасбақа», «Шагги ит», «Ладушки», «Хамстер», «Батон»). Балаңыздың әлеуметтік шеңберін қалыптастыру, оған қарым-қатынас орнатуға көмектесу және құрдастарымен қарым-қатынас жасау қабілетін дамыту — мұның бәрі үйдегі балалар кештері кезінде шешуге болатын міндеттер. Саусақ ойындарының таңдауы әсіресе ата-аналар үшін қызықты болуы мүмкін. Мектепке дейінгі жаста ұсақ моториканы дамыту балалармен дамыту жұмысының негізгі міндеті болып табылады, бұл сізге саусақ ойындары көмектеседі. Олар өте эмоционалды, қызықты және сөйлеу мен шығармашылық белсенділікті дамытуға ықпал етеді. Саусақ ойындары қоршаған дүниенің шындығын – заттардың, жануарлардың, адамдарды, олардың іс-әрекеттерін, табиғат құбылыстарын бейнелейтін сияқты. Саусақ ойындары кезінде балалар қолдарымен қозғалыстар жасайды, моторикасын жетілдіреді. Бұл адамның қимыл-қозғалысын басқару және зейінді әрекеттің бір түріне шоғырландыру қабілетін дамытады.Көптеген ойындар екі қолдың қатысуын талап етеді, бұл балалардың жарты шараралық өзара әрекеттесуін, сондай-ақ кеңістіктік түсініктерді («жақын-ары қарай», «жоғары-төмен», «оң-сол», «арасында», «жоғары-төмен» және т.б. ұғымдарында бағдарлану) дамытуға мүмкіндік береді. Бұл ойындар балалардың шығармашылық қабілеттерін дамыту үшін өте маңызды: егер бала саусақ ойынының қандай да бір түрін — драматизацияны меңгерсе, ол міндетті түрде басқа рифмалар мен әндер үшін жаңасын ойлап табуға тырысады.